Пріоритетні напрямки та зміст діяльності психологічної служби в роботі дошкільниками:

1. Адаптація дітей до закладу.

1.1. Профілактика дезадаптації

• Бесіди та знайомство з батьками дітей.

• Анкетування батьків, збір анамнезу.

• Психологічна просвіта батьків.

• Психологічна просвіта педагогічного колективу.

• Індивідуальне консультування батьків про шляхи допомоги дитині в адаптації.

• Надання аналітичного звіту про організацію профілактики дезадаптації.

1.2. Контроль за адаптацією новоприбулих дітей

• Відвідування занять та спостереження за дітьми.

• Психологічна діагностика емоційного стану дітей.

• Бесіди з вихователями з метою виявлення дітей, які мають ознаки дезадаптації.

• Розробка рекомендацій батькам, вихователям.

1.3. Психологічний супровід дітей раннього віку 1-3 років

• Спостереження за психічним розвитком дитини під час перебування у закладі дошкільної освіти.

• Консультування батьків з питань розвитку мовлення, предметної діяльності. дитини, спілкування з однолітками та дорослими, ігрових рухів.

• Розробка та надання рекомендацій вихователям.

1.4. Профілактика загострення кризи 3-х років

• Діагностика психічних вікових новоутворень та виявлення порушень у розвитку.

• Спостереження за поведінкою та емоційним станом дітей у групі.

• Бесіди з вихователями про вікові та індивідуальні особливості.

• Розвивальні заняття з дітьми щодо розвитку основних психічних функцій та корекції розладів.

• Консультування батьків про допомогу дитині в подоланні кризових виявів та особливості виховання дитини 3-х років.

• Проведення занять з розвитку психічний функцій, навичок спілкування, пізнавальних процесі, емоційної сфери.

• Розвиток статевої ідентичності.

2. Психологічна підготовка дітей до школи

2.1. Вивчення готовності дітей до школи.

• Психодіагностичне обстеження готовності до школи дітей 5-6 річного віку.

• Складання загальності відомості готовності дітей до школи.

• Розробка рекомендацій вихователям та батькам щодо супроводу дітей.

• Складання індивідуальних та групових розвивальних та кореційних програм.

• Повторна психодіагностика

• Складання психологічних характеристик для школи.

• Надання аналітичного звіту про організацію роботи з майбутніми першокласниками.

2.2. Допомога у розвитку функцій, необхідних для навчання у школі

• Побудова індивідуальних та групових занять із дітьми, які потребують розвитку шкільної зрілості з аспектів:

- розвиток пізнавальних інтересів, допитливості, довільності

- розвиток мисленевих операцій: аналізу, синтезу, класифікації, порівняння тощо;

- корекція рис характеру - пасивності, боязливості, замкнутості.

• Консультування вихователів щодо побудови програм індивідуального розвитку дитини.

• Надання аналітичного звіту про психологічну готовність дітей 5-6 років до навчання у школі

3. Оптимізація освітнього процесу.

3.1. Оптимізація освітнього процесу.

• Консультації та рекомендації вихователям за проблемами.

• Добір розвивальних ігор та вправ для дітей.

• Допомога у налагодженні контактів з батьками.

3.2. Участь у роботі атестаційної комісії закладу дошкільної освіти.

• Психодіагностика вихователів, які атестуються.

• Консультації та рекомендації вихователям, які атестуються.

3.3. Психологічна просвіта

• психолого-педагогічні семінари для вихователів.

• лекторії для батьків та вихователів.

3.4. Робота з вихователями

• вивчення індивідуальних особливостей педагогічних працівників

• вивчення професійних та особистісних якостей

4. Психологічний супровід дітей «групи ризику»

4.1. Визначення дітей «групи ризику»

• Виявлення родин «групи ризику»

• Діагностування батьків з родин «групи ризику»

• Розробка рекомендацій вихователям та батькам щодо супроводу дітей.

• Складання індивідуальних та групових розвивальних та корекційних програм.

• Повторна психодіагностика

• Надання аналітичного звіту про організацію роботи з дітьми «групи ризику»

4.2. Допомога у розвитку функцій, необхідних для контролю за фізичним та емоційним станом проблемних дітей

• Побудова індивідуальних та групових занять із дітьми, які потребують допомоги в рішенні певних психологічних проблем :

- корекція - пасивності, боязливості, замкнутості, агресивності, імпульсивності

• Консультування вихователів щодо побудови програм індивідуального підходу у вихованні дитини «групи ризику»

• Складання аналітичного звіту

5. Методична робота

5.1. Підготовка (розробка) навчальних, корекційних і розвивальних програм з розвитку пам'яті, уваги, мислення, сприймання.

5.2. Підготовка (розробка) програм психодіагностичних досліджень для різних вікових груп.

5.3. Підготовка психодіагностичного інструментарію (тестових бланків, анкет тощо).

Кiлькiсть переглядiв: 390